subota, 3. ožujka 2018.

DAN RUŽIČASTIH MAJICA

Svake godine u našoj školi obilježava se Dan ružičastih majica. Njima poručujemo da smo protiv vršnjačkog, ali i bilo kakvog drugog nasilja.
Svakodnevni dio našeg života i rada u školi uključuje učenje djece kako se na pozitivan način nositi s problemima i sukobima. No ovog dana, oblačenjem majica iste boje, to posebno ističemo i naglašavamo. 


PRVAŠIĆI

DRUGI  I  TREĆI  RAZREDI
Kroz razne radionice i razgovore osvještavamo kod djece mogućnosti nenasilnog rješavanja problema. Pri tome nerijetko ostanemo iznenađeni odgovorima naših malih učenika. Ponekad zaboravljamo da biti dobar čovjek zahtjeva prije svega veliko srce.

Dobar prijatelj je onaj koji me tješi i koji mi se ne ruga. (Beata,1.a)
Dobar prijatelj je onaj tko je uvijek uz tebe. Dobar prijatelj je onaj koji te ne bi ostavio zbog nekoga ili nečega.   (Lana B., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji pomaže i ne smije se kad pogriješim.   (Šimun P. H., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji pomaže kad sam tužna.  (Ana Š., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji ti se ne smije, koji te tješi i onaj koji ti se ne ruga.   (Vita P., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji me utješi, koji se igra sa mnom i koji je nježan.   (Lana Š., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji mi se ne smije kad pogriješim, koji mi pomaže i koji se ponaša dobro prema svima.  (Ivan C., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji pomaže, koji je nježan i dobar.  (Lucija M., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji se igra sa mnom, s kojim zajedno crtam i dijelim užinu.  (Ana J., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji tješi druge i koji pomaže drugima.   (Mia B., 1.a)
Dobar prijatelj je onaj koji se trudi biti dobar i koji pomaže drugima – onaj koji nije sebičan.  (Bruno H., 1.a)
RUŽIČASTE  MAJICE 

Nakon zanimljive pedagoške radionice, koja je uključivala razne scenarije rješavanja mogućih problema, učenici 3.a razreda napisali su neke svoje zaključke. Među njima kriju se prave, male životne mudrosti. Prosudite sami.

UMJESTO DA SE RUGAM KAD NETKO POGRIJEŠI…

…pomognem mu tako da to ispravi. Kažem mu da to nije velika greška i da se svakome može         dogoditi.   (Nika Kl.)
…trebam pomoći da ne upadne u veću nevolju.   (Lara)
…pitam  mogu li mu ikako objasniti. (Lena)
…pomoći ću na način na koji mogu.    (Nika Ku.)

UMJESTO DA SE SMIJEM KAD NETKO PADNE…

…moram mu pomoći. Ako se smiješ izgubit ćeš prijatelja. Kad netko padne nećeš valjda samo stajati?!    (Issa)
…pomoći ću mu da se digne. Pitat ću ga je li dobro.   (Roko)
…pomognem da se ustane. Pitam je li dobro i kako se to dogodilo. Ako kaže da ga jako boli idem po nekog odraslog za pomoć.    (Mila)

KAD SAM LJUTA/LJUT NA NEKOGA…

…ne smijem nasiljem nego riječima to riješiti. Mogu ga čak i zagrliti.   (Nika Kl.)
…reći ću mu što me smeta kod njega.    (Arian)
…sjedneš i razmisliš o tome. Kad dođe vrijeme pomirite se.    (Ajna)
…kažem mu zašto sam ljut na njega. Probat ću se pomiriti s njim.      (Sven L.)
…trebamo mu/joj objasniti zašto se ljutimo i probati riješiti tu svađu.     (Tonka)
…probam se smiriti i ne derati se ni lupati nogama o pod. Kad se smirim odem se pomiriti s njim reći mu da sljedeći put bolje postupi.    (Klara)
…objasnim mu zašto sam ljut. Ne volim biti ljut na nekoga jer me grize savjest.    (Nikša)
…umjesto da ga uvrijedim i da mu vratim - opraštam mu.      (Lorena)

KAD ME NETKO UVRIJEDI…

…moram mu reći da to više ne radi. Ako i dalje radi - reći ću ga učiteljici.    (Karlo V.)
…neću uzvraćati!     (Nola)
…kažem da to nije lijepo i da prestane.     (Izidora)
…popričam s njime o tom ponašanju. Ne volim primati uvrede jer to vrijeđa moje srce.   (Nikša)
…treba reći da je to bilo ružno. Pokušam se ne ljutiti na njega.  (Kala)
…oprostim njoj ili njemu. I do kraja života se uvijek družimo.      (Jakov)
…zatražit ću da se ispriča. Nikako se ne osvećivati.    (Roko)
…kažem učiteljici.     (Sven H.)

VIDIM LI DA JE NETKO TUŽAN…

…razveselit ću ga i pitati što je.     (Ema)
…pokušam ga usrećiti ili s njim razgovarati.     (Karlo B.)
…dođem do njega i pitam želi li podijeliti sa mnom zbog čega je tužna ili tužan.     (Ajna)
…utješim ga. Ako to ne upali mogu ga zagrliti ili mu reći: Volim te!      (Nika Kl.)
…pitat ću ga zašto je tužan. Ako mi ne odgovori vjerojatno će mu biti dovoljno što se brinem za njega.  (Klara)

KAD POGRIJEŠIM…

…ispričam se.    (Nola)
…ispravim tu grešku.    (Lorena)
…moram to ispraviti.      (Karlo B.)
…prvo se uzrujam, ali poslije probam popraviti stvari.   (Mila)
…idem se ispričati i popraviti situaciju.     (Lena)
…nisam ljuta na sebe, ali znam da mogu puno više.   (Ema)
…ne smijem plakati. Moram to ispraviti i idući put biti pažljiviji.  (Karlo V.)
…ispravim i to učinim bolje. I svi mi uvijek oproste.   (Jakov)

Autorice: 
uč. Saša Germadnik (tekst za web), uč. Aroa Bulić (fotografije i priprema za web)