petak, 9. kolovoza 2013.

Naša Cvjetna škola

UVOD u novu školsku godinu za one najnestrpljivije! Slijedi nekoliko zabavno-informativnih redaka posvećenih našoj školici!







Naš produženi boravak pun je dobrih učiteljica i đaka veseljaka. Putuje kroz dječji svijet poput neobičnog vlaka. Svaki razred čini vagon jedan – hvaljenja i divljenja vrijedan! Lokomotivu činimo mi - učiteljice produženog boravka.
Svakodnevno smo dio dječjeg svijeta i kroz samo jedan dan mijenjamo uloge ovisno o situacijama koje nas zadese. Ukoliko netko razbije koljeno ili mu nekako završi trn u ruci – postajemo medicinske sestre i njegovateljice kao od šale. Rješavamo i ozbiljne probleme: svađu, ružne riječi, ne daj bože – fizičke sukobe, problematična ponašanja i sl. U učenju smo prave mentorice i učiteljice jer nam je glavna zadaća naučiti djecu kako učiti! Čuvamo važne tajne i svjedoci smo prvih zaljubljivanja i „ljubavnih“ problema. Kada je netko tužan i ima loš dan – pazimo ga i mazimo. A svaki učenik je mala priča za sebe i po nečem poseban. Baš zato je ovaj oblik rada specifičan i potpuno različit od redovne nastave. Izmjenjuju se igra, učenje, zabava, rekreacija i još mnogo toga što rezultira cjelovitim razvojem svakog učenika. Jedan radni dan boravkašića dug je kao radni dan odrasle osobe, ali je učenik potpuno zbrinut i provodi vrijeme u dobrom društvu svojih vršnjaka i to je jedna od velikih prednosti ovog neobaveznog oblika rada. Zato ne treba razmišljati na način da žalimo dijete jer je cijeli dan u školi, već treba razmišljati da je na sigurnom, okruženo prijateljima i vršnjacima, te da u svakom trenutku ima potrebnu brigu i nadzor. Ono što u stvari želim reći najbolje je opisati kroz jedan radni dan prosječnog boravkašića koji uglavnom izgleda ovako:

Učenici se uvijek obraduju kada na vratima učionice ugledaju svoju učiteljicu produženog boravka jer znaju da odmah peru ruke i kreću u školsku kuhinju napuniti svoje gladne trbuščiće. Nakon finog i zdravog ručka vraćaju se u učionicu i sudjeluju u raznim pedagoškim radionicama, parlaonicama, rješavanju razrednih problema ili sukoba i sl. Često se organiziraju likovne radionice, izrađuju plakati za prigodne dane u mjesecu, slave rođendani, igraju društvene igre, gledaju filmovi za djecu itd. Ukoliko se organizira kakvo natjecanje u sportovima, kvizu znanja, festival npr. čitanja ili odabir naj talenta u pjevanju, plesanju, imitiranju i sl., obvezno se dodjeljuju prigodne diplome, zahvale, pohvale što posebno razveseli svakog učenika. Kada nam vrijeme dozvoli obvezno idemo van u svoje, VLASTITO školsko dvorište okruženo zelenilom koje zajedno čuvamo i održavamo eko akcijama, sadnjom proljetnica itd. Tamo postajemo mali istraživači (jer, ne biste vjerovali, uvijek otkopamo neku neobičnu kost ili zakopamo važne tajne koje će netko drugi ipak naći!), igramo nogomet, košarku, tenis, graničar ili neki drugi sport po izboru, igramo se skrivača, lovice ,ledene babe ili glumimo tajne agente na važnom zadatku – ovisno o raspoloženju i idejama kojih nam ne nedostaje! Kada se dobro izigramo, vraćamo se u učionice i u miru pojedemo užinu uz neki dječji animirani film. Nakon toga slijedi ozbiljan dio naše priče, a to je pisanje zadaće i učenje. Eh, tu smo svi pravi junaci – najviše nas veseli kada se dogodi da baš svi završimo i provjerimo zadaće na vrijeme pa završimo u školskoj dvorani za nagradu i odigramo graničar ili neku štafetnu igru. Pred kraj radnog dana, ostaje nam još samo da dočekamo da mame i tate dođu po nas koji još ne smijemo otići sami doma. A kada ih ugledamo na vratima – pojavi se neodoljiva potreba i želja da ostanemo još malo u školici, jer roditelji uvijek dođu baš usred igre ili jako zanimljivog crtića (koji smo sigurno gledali i u kućnoj radinosti, ali ovdje s prijateljima taj isti crtić je bar deset puta bolji)!

I tako svaki dan, a dani nam jure baš kao brzi vlak – ljeto dođe taj čas i već je nova školska godina ponovo ispred nas!

U PB učenici razvijaju čitavu lepezu emocija: samopoštovanje, odgovornost, empatiju prema drugim učenicima, suradnju, samovrednovanje, zdrave moralne vrijednosti, osjećaj zajedništva, prijateljstva, prihvaćanje svojih i tuđih pogrešaka.
Uvažavaju se sve potrebe učenika i nastoji izgraditi skladan emocionalni, društveni i psihološki razvoj učenika koji rezultira zadovoljnim i sretnim djetetom koje voli školu.

Učiteljice u PB-u najprije su mentori koji potiču, pomažu i ohrabruju učenike, maze ih i tješe, rješavaju nesuglasice i probleme tako da možemo reći da je njihov odnos prema učenicima roditeljsko-učiteljski. Budući smo mala škola s nekoliko odjeljenja boravka , svaka od učiteljica dobro poznaje sve učenike što kod njih stvara osjećaj povezanosti i zajedništva, a što je itekako zdrav temelj i dobra priprema za putovanje u više razrede.
Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u učenju i igri, kako usvaja gradivo prilikom uvježbavanja, na kojim sadržajima treba dodatno raditi, koliko je spremno dati i prihvatiti pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagavaonici, kako se nosi s problemima, koliko sudjeluje u zajedničkim aktivnostima u učionici, kako reagira na konflikte s vršnjacima, tko mu je prva simpatija... Roditelji i učitelji PB-a moraju surađivati na prijateljskoj osnovi, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj PB-a. Zato je jako važno da i roditelji imaju pozitivan i pravilan stav prema produženom boravku , te da ga ne zamišljaju kao „igraonicu za čuvanje djece“, već kao ozbiljan rad itekako pažljivo organiziran s najboljom namjerom usmjeravanja djece na pravi put s ciljem cjelovitog razvoja ličnosti. Ne smijemo zaboraviti da su djeca ogledalo i nas i roditelja. Stoga se valja i u buduće potruditi da slika u njemu bude što ljepša i da svima izmami osmijeh na lica!

I ne zaboravite, svake godine naš vlakić prima nove školarce – putnike, toplog srca i širom raširenih ruku kreativnih, vedrih i dobronamjernih učiteljica.






Autorice:
uč. Nataša Batnožić (tekstovi); uč. Lana Lončar (priprema za web)