Ako ste mislili da se radi o nekoj zaraznoj bolesti,
prevarili ste se (iako, kad izgovaramo riječ Plickers lako možemo zamisliti
kako nam se, recimo, koža nadlaktice osipa plikovima.
Ali stvar je vrlo jednostavna.
Suvremeni učenik dio je suvremenog digitalnog doba. Zbog
toga i mi učitelji pratimo trendove pa se hvatamo u koštac s raznim digitalnim
alatima, platformama i tehnologijom kako bismo osuvremenili naš odgojno
obrazovni rad i učinili boravak u školi prihvatljivijim i zanimljivijim
suvremenom učeniku.
Taj napor nam olakšava i činjenica što su nam učionice kvalitetno
opremljene pa bez problema možemo implementirati digitalne sadržaje u
svakodnevni rad s djecom. Znatiželja, uzbuđenje, radost i želja za učenjem koju
možemo pročitati s dječjih lica kad radimo takve sadržaje, ohrabruje nas na
istraživanje novih digitalnih alata u nastavi.
Za rad s Plickersom potrebni su nam:
1 računalo
1 projektor
1 pametni telefon s mobilnom aplikacijom
internet veza
isprintane kartice za svakog učenika
1 motiviran razredni odjel
Svi sastojci međusobno se povežu i izmiješaju u poticajan,
zanimljiv, poučan i drugačiji nastavni sat.
Priprema za ovakav oblik rada samo u početku iziskuje više
vremena (prijava u sustav, evidencija učenika razrednog odjela u sustav, izrada
i ispisivanje kartica, skidanje mobilne aplikacije, priprema kviza). Svako novo
korištenje oduzima vrijeme samo za izradu pitanja za kviz i spajanje pitanja s
razrednim odjelom kojeg smo evidentirali.
Pripremljeni kviz ima dva oblika zadataka: točno – netočno i
višestruki izbor. Podijelimo svakom učeniku karticu koju mu je sustav dodijelio,
objasnimo pravila korištenja kartice i pokrenemo kviz. Pokretanjem kviza on se projicira na platnu,
a učenici na pitanja u zadatku odgovaraju dizanjem kartice u zrak prema prije
dogovorenim pravilima i u dogovorenom vremenskom roku. Učitelj tada pokreće
mobilnu aplikaciju Plickers i skenira odgovore (kartice) učenika.
Na platnu se tada pokazuju podatci o tome čiji je odgovor evidentiran, a zatim i grafički prikaz odgovora na pitanja (točni su odgovori označeni zelenom, a netočni crvenom bojom). Nakon toga prelazimo na novi zadatak.
Na kraju kviza razgovaramo o postignutim rezultatima, zanimljivim pitanjima i rješavamo eventualne nedoumice, vrednujemo postignuća razrednog odjela i samovrednujemo svoja postignuća.
3. a i 3. b |
Na platnu se tada pokazuju podatci o tome čiji je odgovor evidentiran, a zatim i grafički prikaz odgovora na pitanja (točni su odgovori označeni zelenom, a netočni crvenom bojom). Nakon toga prelazimo na novi zadatak.
2. b |
1. a |
1. a |
3. a i 3. b |
Na kraju kviza razgovaramo o postignutim rezultatima, zanimljivim pitanjima i rješavamo eventualne nedoumice, vrednujemo postignuća razrednog odjela i samovrednujemo svoja postignuća.
A onda svakako uslijedi pitanje: „Učiteljice, kad ćemo opet
raditi Plickers?“
Autorice:
uč. Maja Križman Roškar (tekst), uč. Aroa Bulić (fotografije i priprema za web)
uč. Maja Križman Roškar (tekst), uč. Aroa Bulić (fotografije i priprema za web)