srijeda, 1. veljače 2017.

PLICKERS zavladao našim učionicama



Ako ste mislili da se radi o nekoj zaraznoj bolesti, prevarili ste se (iako, kad izgovaramo riječ Plickers lako možemo zamisliti kako nam se, recimo, koža nadlaktice osipa plikovima.
Ali stvar je vrlo jednostavna.
Suvremeni učenik dio je suvremenog digitalnog doba. Zbog toga i mi učitelji pratimo trendove pa se hvatamo u koštac s raznim digitalnim alatima, platformama i tehnologijom kako bismo osuvremenili naš odgojno obrazovni rad i učinili boravak u školi prihvatljivijim i zanimljivijim suvremenom učeniku. 




Taj napor nam olakšava i činjenica što su nam učionice kvalitetno opremljene pa bez problema možemo implementirati digitalne sadržaje u svakodnevni rad s djecom. Znatiželja, uzbuđenje, radost i želja za učenjem koju možemo pročitati s dječjih lica kad radimo takve sadržaje, ohrabruje nas na istraživanje novih digitalnih alata u nastavi.
Jedan od njih je i Plickers kojeg su upoznali učenici prvih, drugih i trećih razreda.


1. a


2. b

3. a i 3. b

Za rad s Plickersom potrebni su nam:
1 računalo
1 projektor
1 pametni telefon s mobilnom aplikacijom
internet veza
isprintane kartice za svakog učenika
1 motiviran razredni odjel

Svi sastojci međusobno se povežu i izmiješaju u poticajan, zanimljiv, poučan i drugačiji nastavni sat.
Priprema za ovakav oblik rada samo u početku iziskuje više vremena (prijava u sustav, evidencija učenika razrednog odjela u sustav, izrada i ispisivanje kartica, skidanje mobilne aplikacije, priprema kviza). Svako novo korištenje oduzima vrijeme samo za izradu pitanja za kviz i spajanje pitanja s razrednim odjelom kojeg smo evidentirali.
I zabava može krenuti!



Pripremljeni kviz ima dva oblika zadataka: točno – netočno i višestruki izbor. Podijelimo svakom učeniku karticu koju mu je sustav dodijelio, objasnimo pravila korištenja kartice i pokrenemo kviz.  Pokretanjem kviza on se projicira na platnu, a učenici na pitanja u zadatku odgovaraju dizanjem kartice u zrak prema prije dogovorenim pravilima i u dogovorenom vremenskom roku. Učitelj tada pokreće mobilnu aplikaciju Plickers i skenira odgovore (kartice) učenika. 


3. a i 3. b


Na platnu se tada pokazuju podatci o tome čiji je odgovor evidentiran, a zatim i grafički prikaz odgovora na pitanja (točni su odgovori označeni zelenom, a netočni crvenom bojom). Nakon toga prelazimo na novi zadatak. 


2. b

1. a

1. a

3. a i 3. b

Na kraju kviza razgovaramo o postignutim rezultatima, zanimljivim pitanjima i rješavamo eventualne nedoumice, vrednujemo postignuća razrednog odjela i samovrednujemo svoja postignuća.
A onda svakako uslijedi pitanje: „Učiteljice, kad ćemo opet raditi Plickers?


Autorice:
uč. Maja Križman Roškar (tekst), uč. Aroa Bulić (fotografije i priprema za web)